Rabu, 2 Februari 2011

Be A Friend to Your Spouse..(",)

salam..

    hubungan suami isteri memainkan peranan penting dalam kehidupan berumah tangga..jika seseorang itu jangka masa hidupnya adalah 75 tahun maka 25 tahun akan dihabiskan hidup bersama dengan ibu bapa mereka..dan 50 tahun lagi akan dihabiskan dengan pasangan masing2...

   seseorang mempunyai teman di waktu kecil dan hubungan ini bukan hubungan antara darah tapi dipanggi sahabat..sahabat memainkan peranan penting dalam kehidupan seseorang..jika sahabat tersebut dapat memberikan kebahagiaan dan kekuatan, bayangkan betapa indahnya hubungan dengan pasangan korang jika korang adalah seperti seorang teman kepadanya.

   nie disebabkan kita biasanya mudah untuk berkongsi dgan teman baik kita..dan sptt nya hubungan antara suami isteri patut menjadi seperti "sahabat"..dgan kawan2 biasanya kita tdak akan mempunyai perasaan ego, jadi jika hubungan dengan suami isteri begitu akan menyebabkan rumah tangga akan lebih harmoni..

   menjadi teman kpd pasangan korang akan menyebabkan korang lebih senang berkomunikasi dengannya dan begitu juga sebaliknya..dan seterusnya kan meningkatkan kepercayaan terhadap pasangan masing2..

   jika pasanagn korg ada teman baik yg lain, jgn berasa cemburu, sebaliknya korg perlu bergaul aaupon berkawan dengannya..dan dengan cara ini korg akan dapat mempelajari apa yg tiada pada diri korg..

     Menjadi teman terbaik untuk pasangan pertama anda dan dengan itu anda secara automatik akan menjadi pasangan hidup terbaik! 


p/s: kehidupan bujang n kehidupan berumah tangga sbnrnya bayk mempunyai persamaan, tp kehidupan berumah tangga byk tanggungjabawnya..sama2 la kita berubah ke arah kebaikan..Mode Budak Matang: hubungan..(",)

0 comments:

Catat Ulasan

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entry Terbaru dari Budak Matang..(",)