Sabtu, 12 Februari 2011

Khasiat Dari Daun..

salam..

 

   ramai yg mula mencari produk kesihatan untuk menjaga kesihatan mereka..Teh Sod adalah contoh terbaik sbb merupakan teh yg dikatakan ajaib..teh nie berbau wangi dan diperbuat daripada sejenis tumbuhan berdaun duri yang digelar Aspalathus Linearis..


  tumbuhan nie hanya dapat dijumpai di cedarberg di Afrika Selatan yg mana kawasan tersebut mendapat cahaya matahari yg memadai, tanah subur dan kawasan tersebut tidak dicemari langsung..teh nie gak bermanfaat untuk menjaga kecantikan..

   mengikut kajian yg dijalankan, badan manusia memerlukan sod yg banyak..badan kita menghasilakan radikal bebas dlm proses metabolisme...antara khasiat
lain teh sod ni untuk kesihatan ialah:

    1. melangsingkan badan
    2. kurangkan masalah gout
    3. mengurangkan bintik2 hitam kt muka dan kulit dan mejadikan kulit lebih berseri
    4. mengurangkan masalah kulit
    5. mempunyai anti-oksidan yg dapat melambatkan penuaan

   teh nie tidak mengandungi sebarang addative yg berbahaya sprt kafeina..kadungan tannin yg jauh lebih rendah dari teh lain..kalao kandungan tannin tinggi dlm teh, membuatkan protein dan zat besi "disedut" oleh tannin td..


   byk kelebihan teh nie..antaranya ialah memperbaiki dan menguatkan sistem badan dan melambatkan penuaan..hapuskan racun, melegakan alergi dan menyihatkan kulit, asid urik, lemak berlebihan dan sebagainya..

1 comments:

ZAIDAHTUL AKMAL berkata...

1st time dengar teh sod..ZYASH nak mr.google la jap lagi..Thanks 4 that info yer..
HEARTBEAT Tambah Pendapatan Selain Nuffnang
INCOME HEARTBEAT SETELAH 5JAM

Catat Ulasan

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entry Terbaru dari Budak Matang..(",)