Selasa, 8 Februari 2011

Seandainya Aku Menghargaimu dari Awal..(",)

salam..

   kisah nya bermula pada zaman persekolahan..zaman persekolahan aku mmg happy..tp Aku hanya seorang pelajar yg biasa2. xdiminati dan xbrape femes kt sekolah..pada masa tu aku terpikat kt sorg ponpuan nie..kalau tgok cute jew..tp xbrape brani nk ckp kt dia..tp ntah mcm mana bleh tercakap kt dia..

   mula2 dia menolak..tp biasa la kan..lagi xdpt lagi tu aku mencuba..hari demi hari berganti..aku masih lagi mencuba..dan akhirnya dia bersetuju untuk menjadi buah hati aku..terasa hati sungguh gembira xterkata..(ayat biasa dlm drama)..

   hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan, dan tahun berganti tahun aku bersama dengan dia..semakin lama semakin pudar perasaan cinta kpd nya..mungkin aku trase bosan melayan kerenah nye ataupon aku sndri yg bermasalah..persoalan tersebut bermain di fikiran..

   pernah beberapa kali bergaduh dan hampir2 nk clash..tp mujur la masih panjang usia hubungan kami..aku tetap melayan nya dengan baik..dan begitu juga dgn dia..waktu ku jatuh sakit dia menjaga ku..trase byk terhutang budi dgn dia..kalau la aku minta untuk berpisah..alangkah sedih nya dia aku rasa..

   kami masih lagi bersama sehingga sekarang walaupon perasaan bosan kini kembali..aku xprnah beritahu nya bhwa aku merasa bosan dgn hubungan nie dan aku tidak sanggup untuk melukai hatinya..tp dlm hati kecilku terdapat perasaan lain selain cinta..

   sehingga la pada suatu mlm aku termimpi2 berkisahkan dia..dlm mimpi tersebut ibunya ingin mengahwinkan dia dengan pemuda lain yg langsung dia tidak sukai..sebelom terlambat ak memulakan langkah ku untuk meminta ibunya mempertimbangkan keputusan tersebut krn pada masa itu aku merasa aku tidak sanggup kehilangannya..

  namun apakan daya..usaha ku tidak berhasil..sehingga la pada hari perkahwinan dia dengan pemuda tersebut..kaki ku terasa berat untuk melangkah ke majlis itu..namu kugagahkan jua demi melihat org yg ku cintai bahagia..setibanya aku sampai di sana dia membatalkan majlis tersebut krn tidak sanggup bersama dengan org yg tdak disukainya..

   aku menjadi serba salah dan aku terasa aku dipersalahkan oleh semua org krn "mengacau" majlis tersebut..dan belom sempat aku berkata2.ak tersedar dari mimpi ku..aku terasa mimpi tersebut seperti kenyataan dan akan berlaku..aku terus hubungi dia dan memberitahu yg aku amat menghargainya dlm hidup ku..

p/s: tidak ad kene mengena antara hidup dengan yg telah tiada..hanya rekaan retorik semata2..dan moral of the story hargai org yg tersayang..jgn lupa pkai HELMET..(",)

0 comments:

Catat Ulasan

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entry Terbaru dari Budak Matang..(",)