Selasa, 22 Februari 2011

Berdiet Secara Sihat

salam..


   untuk kelihatan ramping dan menarik perempuan lebih cendengan untuk diet bagi menjaga berat badan mereka..sebenarnya berdiet bukan sahaja cara untuk menjaga berat badan atau mengurangkan berat badan..terdapat makanan yang dapat menngurangkan berat badan dengan lebih sihat tanpa mengambil pil2 diet yang berbahaya..sebagai contoh:

1. salad..campuran tomato, lobak merah, kubis, serbuk lada, timun mengandungi kalori yang rendah. dan korang boleh jgak campurkan dadih ataupun lemon sebagai penambah perisa..

2. anggur..memakan anggur juga baik untuk badan kerana mengandungi gula yang tinggi selagi korang tidak terlebih makan..haha..walaupun kandungan gula tinggi tapi rendah dalam kalori..

3. potato..ramai yang menganggap potato tinggi kandungan lemak..sebenarnya tidak..yang menyebabkan lemak tinggi adalah cara korang memasak potato tersebut..jika potato dibakar ataupun direbus, ia sangat baik untuk kesihatan..

4. air..makan snack secara kerap menyebabkan korang rasa lebih cepat dahaga..air tidak mengandungi kalori jadi air sangat bagus untuk menyegarkan semula badan korang..

5. coklat..coklat juga sebenarnya baik untuk kesihatan jika tidak diambil secara berlebihan..berdiet dengan kerap menyebabkan lemak dalam badan berkurangan..untuk sihat, badan kita memerlukan lemak yang mencukupi..coklat adalah pilihan terbaik daripada memakan kek, ais krim ataupun puding..

selamat mencuba dan kongsi2 la ye..

0 comments:

Catat Ulasan

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entry Terbaru dari Budak Matang..(",)